fredag 30 mars 2012

Anna Bovaller: Svinajakten

 Bandtyp: Pocket
Sidor: 376
Språk: Svenska

Handling: Petra Wester är advokat i Stockholm, där hon bor med sin sextonåriga dotter Martina. Petra har ett sommarhus på Österlen dit hon söker sig för att komma undan stress och yrkesliv.

En sommar blir hon kontaktad av affärsmannen Sten Backman, en bekant från studietiden, som just ärvt den pampiga österlenska gården Hamra efter att hans far plötsligt gått bort. Stens nya planer för Hamra och den traditionsenliga jakten där ses inte med blida ögon i trakten.

En plötslig och tragisk dödsolycka sätter i gång polisens utredning. Petras efterforskningar på Stens uppdrag blir nu allt farligare och hennes upptäckter gör att hon motvilligt dras in i polisutredningen.

Min åsikt: När jag började läsa den här boken störde jag mig något vansinnigt på språket i boken men jag kan tyvärr inte sätta fingret på vad exakt det var som störde mig. När jag sedan började komma in i boken blev den faktiskt så pass spännande att språket inte längre störde mig. Tyvärr så är mitt helhetsintryck av boken att den inte är speciellt bra, finns mycket mer välskrivna deckare än den här och storyn känns inte alls trovärdig. Ett plus för att man faktiskt inte på en gång kan lista ut vem som är mördaren, något som är allt för vanligt när man läser deckare tycker jag.

Som sagt, min åsikt är att boken inte alls är speciellt bra men man får komma ihåg att det är författarens debutbok så hon kanske inte är riktigt varm i kläderna ännu?

Betyg (1-5): 1

Kan köpas här hos Adlibris och här hos bokus,

1 kommentar:

  1. Hallo :) Ich liebe Bücher ! Muss ich mal stöbern.Besuche mich doch auch einmal : http://www.weisse-schokolade.com

    SvaraRadera