måndag 19 mars 2012

Patrik Sjöberg: Det du inte såg

Bandtyp: Inbunden
Sidor: 412
Språk: Svenska

Handling: "Patrik Sjöberg är en av Sveriges mest kända och framgångsrika idrottsmän genom tiderna. Men bakom den hårda fasaden vilar ett mörker. Först nu är Patrik redo att dela med sig.

1987 hoppade höjdhopparen Patrik Sjöberg 2,42 på DN-galan i Stockholm. Detta gjorde honom till innehavare av världsrekordet i höjdhopp. Fortfarande är Sjöberg världens näst bäste höjdhoppare genom tiderna, endast slagen av Javier Sotomayor.

Men vem är egentligen Patrik Sjöberg?

I denna nya memoar berättar Patrik Sjöberg för första gången sin historia, ärligt, rakt och öppenhjärtigt. Och det visar sig att den innehåller mer än vad någon av oss kunnat ana."

Min åsikt: Då det talades väldigt mycket om den här boken i media så var jag lite orolig att det inte skulle stå så mycket mer intressant i den än det man redan hade hört men det visade sig var helt fel. Det var verkligen intressant att läsa om Patrik Sjöberg och hans liv. Allt han gjort och varit med. Hur det var på tävlingarna och självklart även om övergreppen. Den här boken är verkligen läsvärd så även om du inte är något större fan av Patrik Sjöberg eller av höjdhopp så rekommenderar jag den här boken. Otroligt bra berättad. 

Den här boken hamnade till och med i källförteckningen i mitt examensarbete. Vad den hade att göra i ett examensarbete i juridik kan man fråga sig men jag hittade faktiskt ett lite avsnitt som gjorde sig alldelens perfekt för min uppsats.

Boken kan just nu köpas på bokrean hos Adlibris för 79 kr.


Betyg (1-5): 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar