tisdag 10 april 2012

Anders De La Motte: [geim]

Bandtyp: Pocket
Sidor: 336
Språk: Svenska

Handling: Boken handla om slackern Henrik HP Petersson som en dag hittar en mobiltelefon på tunnelbanan. Via den upphittade mobilen får han kontakt med Alernate Reality spel som han snart ger sig in i. Efter att ha klarat inträdesprovet erbjuds han en rad uppdrag som filmas och för att sedan visas upp och bedöms på ett låst nätcommunity. I takt med att belöningarna och spänningen ökar så tar HP allt större risker och är snart beredd att göra vad som helst för att få en bra rakning i spelet.

Polininspektör Rebecca Normén är HP:s motsats och jobbar på Säpos livvaktsrotel men någon verkar känna till obehagliga saker om henne från hennes förlutna.  Vem är det som lämnar henne dessa meddelanden och varför?

Allt eftersom så får spelet Henriks och Rebeccas världar att närma sig varandras allt mer.

Min åsikt: Den här boken har fått riktigt bra recensioner så mina förväntningar var höga. Tyvärr blev mina förväntningar långt ifrån uppfyllda. Tyckte inte alls att boken var speciellt spännande. Första halvan av boken var bara långtråkig och bokens huvudperson störde mig till förbannelse. Andra halvan av boken får jag lov att erkänna att den faktiskt var lite spännande med en del sköna vändningar men tyvärr är det inte alls tillräckligt för att få mig att ändra uppfattning om denna bok. Kommer jag att läsa uppföljaren "buzz"? Skulle inte tro det...
Något som jag faktiskt gillar med boken är den snygga framsidan och det faktum att man vågat vägra baksidetext men det är knappast sådant som gör boken mer läsvärd.
Nej tyvärr, det här är inte alls en bok jag rekommenderar men eftersom alla andra som recenserat den verka tycka att boken är bland det bästa som någonsin skrivits så kanske ni inte borde lyssna på mig. Boken ska också komma som film framöver har jag hört.

Betyg (1-5): 1

Finns att köpa här hos Adlibris och här hos Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar