tisdag 24 april 2012

Ingrid Boström: Svart Inka

Bandtyp: Kartonnage
Sidor: 300
Språk: Svenska

Handling: De tre studenterna Christin, Antonia och Marie försvinner efter att ha vandrat Inkaleden i Peru. Christins mamma Eva är orolig för att den korrumerpade poliskåren i Peru inte gör tillräckligt för att hitta hennes dotter och beslutar sig för att tillsammans med sin vännina Cecilia åka till Peru och själv leta efter sin dotter och dotterns vänner. Ytterligare händelser får den svenska staten att agera och en svensk polisman skickas till Peru.

Min åsikt: Boken är skriven på ett enkelt och rakt språk och personbeskrivningarna är rätt ytliga men boken är ändå spännande och jag rycks med i handligen även. Även om jag gärna hade velta veta lite mer om karäkterna så vill jag väldigt gärna vet hur det hela ska sluta. Jag gillar att boken har många mer korta kapitel, det passar mig som mest läser på tunnelbanan perfekt då det är lätt att hitta ett bra ställe att sluta på när det är dags att lägga undan boken. Något som störde mig var att boken hade behövt korrekturläsas lite bättre då det förekom en hel del felstavningar men jag tycker absolut att boken är läsvärd om du gillar spännande och okomplicerade böcker.

Betyg (1-5): 3

Finns att köpa här hos Adlibris och här hos Bokus.

5 kommentarer:

  1. is this a program for soemthing?
    can't wait to see you on my blog again!
    www.faashiongeek.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. thanks girl! always so sweet!

    can't wait to see you on my blog again!
    www.faashiongeek.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Thanks for the comment girl!
    Cant wait to see you on my blog(:
    Fasshiongeek.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Thanks for all the comments!
    Cant wait to see u again!(:
    faashiongeek.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. sv. tack så jättemycket :D

    SvaraRadera